Ekonomik performansın sınırlamalarını göz ardı eden işletmelerin ekonomik olarak destekleyemeyeceği sosyal sorumlulukları üstlenmesi kaçınılmaz olarak başarısızlığa yol açacaktır. Ekonomik açıdan mantıksız olduğu halde sosyal sorumluluk adına bir şeyler yapmak aslında sorumlu bir davranış değil, duygusal bir davranıştır. Sonuçta her zaman daha çok zarara yol açar. Peter Drucker’ın bu konuya "cuk" oturacak güzel bir sözü var: “İşin başarılı olması yetmez; iyi şeyler de yapmak gerekir.” Fakat “iyilik yapmak” için de önce işin “başarılı olması” gerekir.
Bir işin “iyilik yapması” için önce “neden başarılı olması” gerektiğini açıklamak gerek. Aksi takdirde, en başında doğru bir denklem kurulamamış olacaktır.
0 yorum: (+add yours?)
Yorum Gönder